Warum NNZ-Verpackungen?

  • Standorte weltweit verbreitet
  • Fokus auf Regionalität
  • Umfangreiches Sortiment
  • Innovative Trendsetter
  • Maßgefertigte Verpackung
  • Zuverlässig und nachhaltig
  • Nachhaltig und sozial fokussiert
Informationsanfrage

Our journey since 1922; Special Edition

Datum: 14 Juli 2022

NNZ celebrates its 100th anniversary in October 2022. We will be sharing ‘our journey since 1922’. SPECIAL EDITION.

1993 -2004 The right man at the right moment
 
Continuity is everything
When Wim Boot ­– the very successful second-generation owner – stood down as director in 1993, his primary concern was: who would be the new leader? His two sons, Marco and Len, were already working at the company, but were too young to take on this responsibility. Wim's idea was that the new leader should also be given the task of mentoring Marco and Len over a ten-year period to prepare them for the top job. The search began for someone who could fit seamlessly into the company culture and lead the company into a new phase. Wim Boot breathed a sigh of relief when the all-rounder he sought turned out to exist in the person of Rony Kelz.
 
Long-term vision
Kelz was employed by the company from October 1993 to 2004, 10 years of which as CEO, and alongside him were: Marco Boot as Director of sales and purchasing and Len Boot as Director of marketing and finance. Quality, innovation and internationalisation became the drivers behind the company. In line with the NNZ philosophy, Kelz always looked at the longer term. ‘You can only make short-term decisions if you know where you want to end up in the long run.’ Under Kelz's leadership, the company in North America would return to 100% NNZ ownership after long negotiations with the joint venture partner. As a trading company, NNZ must also work in partnership with its suppliers and customers. Kelz's entrepreneurial qualities would help the company to grow even further internationally.
 
See the person
He also provided great impetus to the further professionalisation - in 1999, NNZ was one of the first in the industry to obtain ISO 9001 certification - and innovation of the organisation. During his term of leadership, NNZ receives important innovation awards and in 1998 the Groningen Enterprise Award. The company with more than 100 employees and 14 international branches scores well on various quality criteria and doubles its turnover in five years to around 100 million Dutch guilders. In his acknowledgement, Rony Kelz says: ‘NNZ is first and foremost about people, secondly about people and thirdly about people’.
 
Pride
His businesslike, social and people-centric personality ensures that people within NNZ can say: we're not a family business, but a business with a family. Looking back on his successful years as director, Rony Kelz is still proud today that, as a German, he was successful in a purely Dutch company. In his years as CEO, the family was 'grandiose in human collaboration. Honest, fair, human... these are the special characteristics of the Boot family. For me, those are still the essential values that are needed to run a family business.' In 2003, Kelz handed over the CEO baton to Len Boot. He views ensuring the continuity of the company as the crowning achievement of his work for NNZ.

Über NNZ

NNZ ist ein auf Verpackungen spezialisiertes, internationales Unternehmen für Kunden im agrarischen und industriellen Bereich. Seit der Gründung 1922 entwickelte sich das Familienunternehmen allmählich zu einer Organisation mit etwa 250 Mitarbeitern und einem umfangreichen, weltweiten Netzwerk aus eigenen Niederlassungen und Partnern.

Durch dieses Netzwerk konnte die Wettbewerbsfähigkeit gesteigert werden. Auf die Partner in unserem Netzwerk treffen die gleichen Eigenschaften zu wie auf NNZ: als Produktführer und Trendsetter sind sie nachhaltig und sozial, kundenorientiert, innovativ, flexibel und transparent, zuverlässig und ethisch.

Bei NNZ stehen die Mitarbeiter immer an erster Stelle. Wir sind davon überzeugt, dass dies der Kreativität und Produktivität zu Gute kommt. Das wiederum ist von allergrößter Bedeutung für unsere Kunden, Lieferanten und andere Interessenten. Wir streben danach, mit vollem Einsatz an unserem gemeinsam aufgestellten Plan zu arbeiten. Unser Motto lautet: ‘Together is better’. Gemeinsam bieten wir unseren Kunden nachhaltige Maßarbeit, logistische Lösungen und Innovation durch ko-kreatives Gestalten.

Mit Tochterunternehmen an strategischen Standorten in den einzelnen Ländern können wir dies bieten. Wir arbeiten zusammen mit unseren Kunden und einem vielseitigen Team aus Spezialisten im Bereich der Werkstoffkunde, Nahrungsmitteltechnologie, grafischen Gestaltung und Marktforschung. Gemeinsam arbeiten wir an maßgefertigten Produkten, vom Konzept bis zur Markteinführung. Wir bieten speziell auf den Kunden abgestimmte, intelligente Lösungen!

Unser Standardsortiment umfasst: Netzsäcke, Jutesäcke, Papierverpackungen, PP Gewebesäcke, Filme, Folien, Schalen, Becher, Eimer, Bigbags und Palettenstabilisierungsmaterial. Darüber hinaus liefert NNZ Verpackungen nach Maß. Bei allen Verpackungen arbeiten wir nach strengsten Normen, wenn es um Nachhaltigkeit, Effizienz und Nahrungsmittelsicherheit geht. So profitieren auch unsere Kunden von unseren ausgezeichneten Einkaufsbedingungen und hochwertigen Produkten.